Lediga jobb 92
19 november 2018

Junior IT-konsult i vår Servicedesk

Teleservice Skåne AB

Om Teleservice Skåne AB
Teleservice startade i Sjöbo 1973 och har sedan dess varit ett familjeföretag som har fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Våra affärsområden – IT, Fiberutbyggnad, Bredband, och Radiokom implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Koncernen omsätter 156 miljoner kronor och har högsta kreditvärdighet. Vi är över 140 medarbetare och huvudkontoret finns i Sjöbo. Affärsområdet IT växer ständigt och nu söker vi dig som vill bli en del av vårt professionella team.
Dina arbetsuppgifter
Som junior It-tekniker använder du dina it kunskaper till att lösa uppgifter inom vårt affärsområde IT som består av it, telefoni samt dokument.

Du blir en av de första kunderna kommer i kontakt med. Telefon och ärendehanteringssystemet är de främsta verktygen. Du tar emot och hand om ärenden av olika svårighetsgrader, karaktärer och miljöer inom It.

Som juniorkonsult ser vi att du kan orientera dig och ha kunskaper som är aktuella i Microsoft miljöer inom klient och servrar. Du löser ärende på klienter samt av enklare art på servrar och nätverk. Felsökning hör till vardagen och kan omfatta ganska många av våra tjänster och leveranser.
Du förväntas ta dagligt ansvar och uppföljning av kundernas ärende ser vi som en del i vår service mot dem.
Beskrivning av dig

Du bör ha erfarenhet inom IT-servicedesk/helpdesk eller gått en yrkesutbildning inom IT.
Du utstrålar energi och engagemang. Har hög social kompetens då du ska kunna fungera som ett gränssnitt mellan teknik/IT och kund. Kunna förmedla information i text och tal.
Du förväntas vara initiativtagande och vägledande för våra kunder. Kunna se och föreslå förbättringar som underlättar kundernas vardag och som ingår i vår breda affärsportfölj.
Du ska kunna arbeta självständigt, effektivt och gör alltid ditt allra bästa för att hjälpa kunden på ett professionellt sätt. Stresstålig då det ibland kan förekomma hög arbetsbelastning.
Du ska vara intresserad av att utvecklas och inte vara rädd för att anta nya utmaningar då detta är en förutsättning för att du och vi ska kunna möta framtida krav och behov.
Du ingår i ett team där vi sätter stor vikt vid laganda och där hjälpen finns att tillgå nära inpå. Att samverka och samarbeta är något vi sätter stor vikt vid, och är något som sker dagligen i arbetet.
Vi är ett positivt företag med mycket energi och våra konsulter uppskattas av våra kunder. Därför är det viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor, har en god känsla för service och agerar professionellt i alla situationer.

För att lyckas i tjänsten tror vi du har dessa erfarenheter

Du har nyss gått yrkesutbildning på inom IT
Du har färska kunskaper som konsult eller tekniker inom IT
Du har uppdaterade kunskaper av operativsystem inom klienter och servrar
Logiskt tänkande och felsökningsmetodik
B-körkort
Du är van vid att ha med människor att göra och tycker detta är kul
Mycket god kommunikativ- och pedagogisk förmåga
Intresse för IT och egen utveckling
Behärskar svenska i tal och skrift

Vi erbjuder dig:

Möjlighet till egen utveckling
Möjlighet till utveckling inom företaget
En tjänst i ett härligt stöttande team
Att ingen dag är den andra lik
En arbetsgivare som tycker det är viktigt med välmående personal och kul på jobbet
En arbetsgivare som satsar på, och bygger för framtiden


Omfattning: 100%
Anställningsform: Tillsvidare
Placeringsort: Sjöbo

Kontakt
Mattias Nicklasson
Leveranschef Servicedesk

Ytterligare uppgifter

Annonserat
19 november 2018
Sista ansökningsdag
19 december 2018
Varaktighet
Tillsvidare
Sysselsättningsgrad
Heltid